https://www.google.co.uk/maps/place/Forth+Road+Bridge/@55.9674605,-3.4056303,11.46z/data=!4m2!3m1!1s0x4887cfdb4b7cd64d:0xb258d022259ebea3?hl=hu

Egyik nap hazafelé Edinburgh-ból hallgattam a rádiót az autóban. Szokták mondani a közlekedési híreket, ami aznap (szerda) azzal nyitott, hogy a Forth Road Bridge még mindeig le van zárva és várhatóan csak egy óa múlva nyitják meg. Na, akkor másfele megyek, gondoltam. A hídon ugyan nem kelek át, de a bevezető szakaszt használom. Ha az vissza van torlódva, állhatok ott én is- Hogy miért olyan fontos ez a híd? Ez a híd köti össze Einburgh-t az északi résszel, ui valahogy át kell kellnie az öblön annak, aki Edinburgh-ba igyekszik. A hidat az 1960-as években adták át, de a mostani forgalom és terhelés túlhaladja a tervezettet. Éppen ezért kezdtek el építeni egy másik hidat, ami "elvileg" 2016 végén lesz kész, szóval 2017-közepére, jó esetben. Mint kiderült, a problémát egy tartó elem elfáradása okozta.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-edinburgh-east-fife-35007187

Mi történt másnap? A hidat teljes egészében és egész napra lezárták négy hétre. Na, aki azt használta, most pórul járt, kerülő, plusz egy óra naponta csak oda, plusz a dugó mindenhol. Ha, de nem én! Mivel senki se használta a bevezető szakaszt, ilyen nyugis időszakom még nem volt. Senki sehol, egy-két autó mocorgott az autópályn, mesés volt :) Tudom, hogy ez a szitu sokmindenkinek vacak volt, de én annyira élveztem, hogy 45-50 perc alatt kényelmesen beértem. Igaz, két nappal a lezárás után nekem is befigyelt egy ki terelés. Ezek a huncut skótok nem átallottak hirtelen felújítani azon a szakaszon, ahol általában ez a nagy forgalom halad, de mot kb üres volt. Szépen beszűkítették két nap múlva a 3 sávot irányonként ls elkedtek aszfaltozni, terelni, festeni, ilyesmi. És, hogy vérdjék a munkásokat, átlagsebesség mérő kamerákat telepítettek, nehogy valaki nagyon fellelkesedjen és gyorsabbanmenjen, mint a megengedett sebesség. A hidat végül egy héttel a bejelentett határidő előtt ismét megnyitották. Ami jó lesz annak a sok embernek, aki ingázik a hídon keresztül, nekem meg visszatér a dugó...Csak hogy a helyzet komolyságák érzékeltessem: a vasút napi plusz 10.000 ülést boztosított a vonalon (a vonat hídja külön van, az járható volt), de ígyse fért fel mindenki a vonatokra. Mint a heringek. Aki csak tehette kivette a maradék szabit, vagy ha meg tudta oldani, otthonról dolgozott.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-edinburgh-east-fife-35007187

Általában elmondható egyébként, hogy sunyi módon újítják fel az utakat, főleg az autópályát. Egyik nap hirtelen megjavul a lehajtósáv felső szakasza, másnapra az alsó, harmadnaora pedig megjelentek az útburkolati jelek. Nem kell hozzá rakétatudósnak lenni, hogy rájöjjön az ember, éjszaka csinálták. Nehogy feltartsák a forgalmat. Zseniális.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skociabelulrol.blog.hu/api/trackback/id/tr918199760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása